איך לשפר את הביטחון העצמי שלך בכמה צעדים פשוטים

אם גם אתם מרגישים בודדים לפעמים ושאף אחד לא מבין אתכם, אתם לא לבד. כמוכם גם רבים אחרים נמצאים באותה הסירה. היום נלמד איך לשפר את הביטחון העצמי בכמה צעדים פשוטים, בלי לקרוע את הכיס.

ביטחון עצמי הוא אחת מאבני הבסיס בתקשורת טובה בין אנשים. הכול מתחיל מהאמונה, התחושה וההרגשה שלך עם עצמך. אנחנו בטוחים כי זה כבר ברור לך ואנחנו רק מיישרים קו. אז אם גם לך חשוב להיות כמו כולם ולהרגיש לא פחות מאחרים, החלטנו להכין לך כמה טיפים שיעזרו לך לשפר את הביטחון העצמי, הדימוי העצמי והביטוי האישי שלך כלפי אחרים.

איך לשפר את הביטחון העצמי – הכול מתחיל מבפנים

אומרים שלהיפגע זו בחירה, אז למה אנו בוחרים להיפגע בכל פעם מחדש? אנו רואים את עצמנו כקורבן של החברה ולא יכולים לעצור את תחושת העלבון שמגיעה מהסובבים אותנו. אבני היסוד של העלאת הביטחון העצמי מתחילים מהאמונות ומהמחשבות שלכם על עצמכם.

נסו לעצום את העיניים ולאטום את האוזניים, התעלמו מהקולות ומרעשי הרקע ושאלו את עצמכם: "האם זה באמת נכון"? האם זו באמת ההרגשה שלך כלפי עצמך? נסו לשאול את עצמכם "אז מה אם הוא אמר לי?" (זה הרי לא אומר שזה נכון), וגם אם כן. אז מה? עליך לצאת מנקודת הנחה שאף אחד לא מושלם וזה בסדר גמור. לא כדאי להיות שיפוטי מדי כלפי עצמך, אלא פשוט לקבל את זה באהבה, עם הטוב ועם הרע.

איך לשפר את הביטחון העצמי – הלכה למעשה

ככלל אצבע, אנו ממליצים לך לצאת ולבלות עם אנשים שעושים לך טוב. אם הסביבה שלך רעילה מדי ומשפיעה עליך לרעה, כדאי לשקול להכיר אנשים חדשים. חשבו על תחביבים חברתיים, חוגים, הרצאות, הצגות, קורסים וסדנאות שמעניינים אתכם ושבהם תוכלו להשתתף ולהרגיש בנח בסביבה שאינה שיפוטית כלפיכם. למעשה, קל יותר להשתלב באופן טבעי בסביבה תומכת שלה אינטרס משותף, ללמוד וליהנות יחד במסגרת המשותפת שבה הם החליטו לקחת חלק.

בין שאתם מרגישים רצון עז להעלות את הביטחון העצמי שלכם ובין שאתם סובלים מדימוי עצמי נמוך, יש לנו פתרון שאולי יוכל להתאים לחלקכם, ואם תתמידו אנו מבטיחים לכם שתוך זמן קצר ובכמה חודשים בלבד, תישאו בתוצאות.

לאחרונה, נחשפנו לתחום מעניין וחווייתי שלא רק שיאפשר לכם להכיר אנשים חדשים, אלא גם לשפר באופן ניכר את הביטחון העצמי שלכם ותעזור לכם לראות את עצמכם באור חיובי יותר. אופיר ועופרי הם זוג רקדנים ומורים לריקודים לטיניים שיוכלו להעביר לך שיעורי בצ'אטה קבוצתיים ופרטניים שמתאימים במיוחד למתחילים כמוך. באמת שאין לך סיבה לחשוש, כי הקול בראש שלך מנגן את אותן המנגינות גם לחברים שלך בקבוצת הריקוד. ראינו בעצמנו איך אנשים משתנים לנגד עינינו. מדובר במהפכה של ממש שקשה מאוד למצוא היום בכל מקום, תחום או תחביב אחר.

עליך לזכור כי המפתח להעלאת הביטחון העצמי שלך מתחיל מתחביב חברתי. ככלל תחביבים הם כלי נהדר לשיפור אורך החיים, אך יש להפנות את תשומת הלב אל החברתיים שבהם בלבד. אם יש לכם ספק בנוגע לסוג התחביב שלכם, נסו לחפש עליו קצת ברשתות החברתיות (קבוצות בפייסבוק, קבוצות בוואטסאפ).

אם נדרש ידע נוסף בתחום במטרה להפוך אותו לתחביב חברתי, נסו לרכוש אותו ללא עלות, באמצעות למידה עצמית של כל הידע והכישורים שתדרשו לפתח בדרך לשם. אל תתביישו לשאול שאלות בקבוצות הרלוונטיות, אנחנו מבטיחים לכם כי בסופו של דבר ההתמדה תשתלם לכם, וגם אם גיליתם בסופו של דבר שהתחום הזה לא בשבילכם, אל תתייאשו, הקפידו והתמידו להמשיך ולחפש תחומי עניין חדשים שיוכלו לעזור לכם להגיע בקלות מאזור הדממה אל מרכז הבמה.

אולי יעניין אותך
כלי נגישות