האם זה הסוף של הקידום האורגני?

מדי שנה אנו שומעים קולות של אלו שמקדימים להספיד את כוחו של הקידום האורגני. ה-SEO כבר מת מזמן הם אומרים, ואנחנו מרגישים כי מדובר בדו שיח של חרשים במקרה הטוב או ויכוח מיותר עם טרולים במקרה האחר.

בשנים האחרונות נדמה כי יותר ויותר בעלי עסקים דורשים לקדם את העסק שלהם באמצעות פרסום ממומן בגוגל, בפייסבוק וברשתות החברתיות. בעידן האינסטנט הם רוצים תוצאות כאן ועכשיו, ויודעים מה? הם בהחלט צודקים! קידום אורגני לוקח זמן, כמה חודשים במקרה הטוב ואף למעלה משנה רק כדי להתחיל לראות שהאתר שלכם מופיע בעמוד הראשון בכמה ביטויים אך עדיין ללא כל תנועת גולשים.

האם ה-SEO מת?

האם כל אחד יכול לעשות קידום אורגני?

ממש לא. קידום אורגני הוא הרבה יותר ממספר כלים וטכניקות טכניות שאפשר להשתמש בהם כבמטה קסם כדי להופיע בעמוד הראשון. אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם, נדרש מכם ללמוד גם כיצד לכתוב ולנהל מקצועי ושיווקי, וכך יעביר את המסר שלכם בצורה אופטימלית מצד אחד, ויהיה איכותי ורלוונטי מצד שני.

ה-SEO לא מת אבל…

הבעיה היא שבאוקיינוס יש יותר מדי דגים, ולא כולם טעימים. כל דג חושב שהוא הטוב ביותר, והאמת היא שרובם לא משהו משהו. חלקם זולים וחלקים יקרים אך כך או כך עבור הלקוח הם פחות משתלמים. נתחיל בזה שאף אחד לא יכול להבטיח לכם תוצאות, מהסיבה הפשוטה ששירותי SEO זה אחד מהתחומים השיווקיים המורכבים ביותר. הם בהחלט יכולים להשתלם לכם אבל כמו כל דבר טוב שלוקח זמן, תידרש מכם סבלנות רבה והשקעה כספית לא קטנה כדי להגיע לשם.

הבטחות ללא כיסוי

גם אם החלטתם לזרום עם חברת השיווק שלכם ולהשקיע בכל חודש כמה אלפי שקלים, אין זה אומר שתצליחו להיות רווחיים, בעיקר כי לכך יש הרבה מאוד סיבות שאליהן לא ניכנס הפעם. מעטים מאוד באמת יודעים איך לעשות SEO, אך הבעיה מתחילה מזה שכולם מעידים על עצמם שהם תותחים, מומחים ועוד מגוון מילות באזז שנועדו לפאר את עצמם ואת החברה שלהם. אבל במציאות כמו במציאות, המילים לחוד והמעשים לחוד.

אז איך יודעים במה לבחור?

כמו שאמרנו, ה-SEO לא מת, אנחנו עדיין רואים כי הוא חי ובועט, אך לצערנו עבור אלו שאינם יודעים לפי לפנות ואיך כדאי להם לפרסם ולקדם את העסק שלהם, היינו ממליצים דווקא לבחור בפרסום ממומן. זה קל יותר והתוצאות מגיעות מעכשיו לעכשיו, בדרך כלל כבר מהחודש הראשון.

אז אם אין לכם כוונה לבזבז מזמנכם היקר על קידום אורגני בגוגל, אנו ממליצים לכם לבקש את עזרתו של מומחה פרסום ממומן בגוגל מחברת הפרסום שלכם, להרים עבורכם קמפיין באחת מהרשתות החברתיות המובילות, שלפחות כאן סיכוי טוב יותר שתקבלו תוצאות טובות יותר.

ואם בכל זאת החלטתי לקדם את האתר באמצעות SEO?

תראו, אם חשוב לכם ללמוד בעצמכם איך להפוך להיות מובילי דעה או איך להיות מפורסם בתחומכם, הכול אפשרי בסופו של דבר ואם יש לכם מספיק סבלנות וחברה מקצועית שתעמוד מאחוריכם, אתם תצליחו. אך זכרו, כפי שנאמר בשיר של הבורגנים: "לא קלה היא לא קלה דרכנו…" אף אחד לא מבטיח לכם תוצאות ויהיה עליכם להיעזר בסבלנות.

אולי יעניין אותך
כלי נגישות