מה עושים נגד כאבים ברגליים?

מה עושים נגד כאבים ברגליים בלתי פוסקים? כאב ברגליים יכול להיות סימפטום מתיש ויכול להיות בעל השפעה משמעותית על איכות החיים של האדם. יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להקל על כאבי רגליים. אך ראשית אנו ממליצים לך להתייעץ עם רופא ולקבל הנחיות ברורות המותאמות למצבך האישי. אם מעניין אותך לדעת מה עושים נגד כאבים ברגליים, אנו ממליצים על תרופות טבעיות.

אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את כאבי הרגליים היא להרים את הרגליים, על ידי שכיבה או השענתן על כיסא או שרפרף במשך כעשר דקות בכל פעם. אפשרות נוספת היא להקרין חום או חבילות קרח על האזור שבו נמצא הכאב. אתם עשויים למצוא הקלה על ידי טיפול בעצמכם כאשר יש לכם כאבים ברגליים. כמו כן, עליכם לוודא שאתם ממלאים אחר הוראות הרופא ונוטלים את התרופות שהוא ממליץ למצבכם.

אז מה עושים נגד כאבים ברגליים?

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להפסיק לעשות כל פעילות שעלולה לגרום לכאבים ברגליים, כגון עמידה לפרקי זמן ארוכים או ריצה. אם הכאב נמשך, יש לשקול לפנות לרופא לקבלת מידע נוסף על מה שעלול לגרום לו, והאם ישנם טיפולים שיכולים לעזור להקל על הכאב.

הדרך הטובה ביותר למנוע כאבים ברגליים היא לשמור על הרגליים והירכיים חזקות. זה יעזור לך להישאר פעיל ולהימנע מפציעה. ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על כאבי רגליים.


ראשית, עליך לזהות את הגורם המשפיע על כאבים בכף הרגל ולאחר מכן לפעול בהתאם. לדוגמה, אם הכאב נגרם בשל התכווצות שרירים, כדאי למתוח את השריר לפני שהוא יהפוך לכאוב מדי. אם הכאב נגרם מפציעה, חשוב לעקוב אחר עצתו של הרופא ולטפל בפצע בהקדם האפשרי כדי שלא יזדהם. חשוב גם להימנע מלשבת לפרקי זמן ארוכים מכיוון שהדבר עלול להוביל לחוסר תחושה ברגליים ולכאבי גב. אם אתה חווה אי נוחות מסוג זה, נסה לטייל כל שעה בערך או להשתמש באופני כושר בעבודה במשך עשר דקות בכל שעה.

טיפול רפואי בכאבים ברגליים
מה עושים נגד כאבים ברגליים

 

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לבדוק אם יש מצב רפואי שעלול לגרום לכאבים ברגליים. כדאי גם לנסות להפחית את משך הזמן שאתה מבלה על הרגליים ולוודא שאתה נועל נעליים מתאימות. חשוב להקפיד על תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. זה יעזור להפחית את הכאב ברגליים וזה גם יעזור בשיפור הבריאות הכללית שלך.

הגורמים השכיחים ביותר לכאבים ברגליים

  1. ישיבה ממושכת ללא תנועה או מתיחות
  2. הריון
  3. עמידה ממושכת ללא הפסקה כדי להסתובב, להתמתח או לקחת הפסקה לכמה דקות
  4. זרימת דם לקויה
  5. דלקת בגיד אכילס
  6. אמתחת
  7. פציעה בשריר הירך
  8. תסמונת הלהקה האיליוטיביאלית
  9. דלקת בגיד הפיקה
  10. סיאטיקה
  11. תסמונת פיריפורמיס
  12. שין ספלינט
  13. דורבן ברגל

למה כואבות לכם הרגליים?

כאשר יש לך כאבים ברגליים, המחשבה הראשונה שלך עשויה להיות לקחת הפסקה ולנוח. אבל מה אם אתה לא יכול? מה אם העבודה שלך מחייבת אותך לעמוד כל היום? הסיבה השכיחה ביותר לכאבי רגליים היא התכווצויות שרירים. סוג זה של כאב מרגיש בדרך כלל כמו כאב עמום בחלק האחורי של הרגל ויכול לקרות כאשר אתה נח או מתאמן.

התכווצויות שרירים נגרמות לרוב מהתייבשות וחוסר באלקטרוליטים מהזעה במהלך פעילות גופנית. לפעמים הם קורים בלילה כשאתה הולך לישון כי הגוף שלך לא היה פעיל כל כך הרבה זמן שהוא מהדק את כל השרירים שלך כדי למנוע מהם להתקשות מדי בזמן שאתה ישן.

למה כואבות לכם הרגליים

הכאב ברגליים נגרם לרוב ממצב הנקרא סכיאטיקה. זהו מצב שכיח המשפיע על אנשים בכל הגילאים. זה מתרחש כאשר יש לחץ על העצב הסיאטי, העובר מהגב התחתון דרך הישבן ומטה לרגליים. הכאב במקרה זה יכול להיות ירי או דקירה ולעיתים קרובות מקרין מהחלק האחורי של ירך אחת לרגל. ישנן סיבות רבות לכאבי רגליים. אלה יכולים לנוע בין מתיחת שרירים פשוטה למצב חמור יותר כמו קריש דם. חשוב לדעת את סיבת הכאב לפני שמחליטים באיזה מהלך טיפול לבצע.

הנחיות לטיפול בכאבי רגליים

אם הכאב לא נורא והסיבה לא רצינית, אז הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להמשיך עם היום שלך. הישאר פעיל ועשה דברים שגורמים לך להרגיש טוב יותר. למשל, קחו הפסקה כל שעה בערך והתמתחו; זה יעזור עם זרימת הדם. לשתות הרבה מים; זה עוזר עם התכווצויות שרירים.

אם זה ממש גרוע, פנה לרופא או פנה מיד לחדר מיון. אם יש לך דלקת או דלקת פרקים, עליך להשתמש בתרופות אנטי דלקתיות כמו איבופרופן. אם הכאב שלך נמשך יותר מארבעה שבועות, אז זה עשוי להיות סימן למשהו חמור יותר וכדאי להתייעץ עם רופא. למאמרים נוספים בנושא פנאי, תרבות ובריאות

המידע והתכנים באתר אינם מהווים חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא.

אולי יעניין אותך
כלי נגישות